Executele

Vooraf u nalatenschap en wensen laten vastleggen

Het is lastig om vooraf te bedenken en te bespreken, wat er geregeld moet worden wanneer u komt te overlijden. Echter is het goed om hier vroegtijdig bij stil te staan, zodat alles voor uzelf en voor uw nabestaanden goed geregeld is. Door een executeur aan te wijzen, bent u er zeker van dat alles rondom uw nalatenschap zorgvuldig en professioneel wordt afgehandeld. Wij kunnen u helpen, om bij voorbaat uw wensen vast te leggen voor uw uitvaart. Hierdoor voorkomt u dat uw wensen, niet worden nageleefd bij uw uitvaart. De familie wordt ontlast omdat de moeilijke keuzes al bij voorbaat gemaakt zijn. U kunt vooraf de volgende zaken door ons laten vastleggen, zodat u wensen kunnen worden vervuld.

Een uitvaart met een persoonlijk karakter

• Begrafenis of crematie
  • Kleding, make-up en haardracht
  • De locatie en invulling van uw condoleance
  • De locatie en invulling van uw begrafenis/crematie
  • Specifieke wensen (muziek, foto’s, films etc)
  • Rouwkaarten (tekst en soort kaart) - Rouwadvertentie
  • Bloemen
  • Rouwauto (kleur en soort auto) + het aantal volgauto’s
  • Uitvaartverzekering
  • Testament

Proces van executele (afwikkelen nalatenschap)

In onderstaand overzicht ziet u welke stappen doorlopen worden bij het afwikkelen van een nalatenschap (klik op het overzicht voor een grote versie):

Wat kan familie doen bij het overlijden van een dierbare

Het overlijden van een familielid of dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. In deze moeilijke tijd wilt u meestal niet stil staan bij de praktische zaken, die u moet regelen rondom het overlijden van uw dierbare. Een executeur kan u helpen en ondersteunen door deze zorgen uit handen te nemen. Wij zullen familieleden zoveel mogelijk betrekken bij het proces en tussentijds op de hoogte houden over de stand van zaken. Een executeur zal de afwikkeling van een nalatenschap van begint tot eind verzorgen.

Voor al uw vragen of voor een vrijblijvend gesprek over het regelen van een nalatenschap verwijzen wij u door naar onze vestiging: Stichting De Rotonde. U kunt contact opnemen met Patricia Speelmans of Hans Kouwenhoven 010-48 111 44. U kunt uw vragen ook per e-mail stellen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact opnemen.